ONLINE I 77

W3Schools

HOT HEADLINES / 17H
ONLINE: 77 KOLUMNA // Dunja Ilić - Beosong: Srbijo, prodaješ talente za sitne pare!

KOLUMNA // Dunja Ilić - Beosong: Srbijo, prodaješ talente za sitne pare!

  • Autor:

    OPERA 17

  • Foto:

    Andreja Damnjanović

  • Time:

    03.03.2013 @ 11:20

Vremena se menjaju. Tako smo sinoć bili svedoci "odvrtane nameštaljke" nekih od ljudi sa vrha kojima je bitnije, narodski rečeno, da strpaju pare u džep, nego da zemlju u kojoj su nažalost bog i batina predstave u najboljem mogućem svetlu.

  • Autor:

    OPERA 17

  • Foto:

    Andreja Damnjanović

  • Time:

    03.03.2013 @ 11:20

KOLUMNA // Dunja Ilić - Beosong: Srbijo, prodaješ talente za sitne pare!

Vremena se menjaju. Tako smo sinoć bili svedoci "odvrtane nameštaljke" nekih od ljudi sa vrha kojima je bitnije, narodski rečeno, da strpaju pare u džep, nego da zemlju u kojoj su nažalost bog i batina predstave u najboljem mogućem svetlu.

Hajde sada? Jesmo li prevršili svaku meru ili samo ja ne razumem? Nije mi jasno šta se poslednjih godina dešava sa festivalima, ali Beosong (Beeovizija) je ranijih godina ipak zaista bio festival koji se sa mnogo radosti iščekivao. Svi se sećamo Molitve i pesama koje su nas zabavljale i hipnotisale.

No, vremena se menjaju. Tako smo sinoć bili svedoci "odvrtane nameštaljke" nekih od ljudi sa vrha kojima je bitnije, narodski rečeno, da strpaju pare u džep, nego da zemlju u kojoj su nažalost bog i batina predstave u najboljem mogućem svetlu.

Mnoštvo dečijih pesmica ili kompozicija zahtevnih koliko i melodija na mobilnom telefonu. Scenski nastupi koji se zaborave brže nego što počnu i monotone pesme su obeleželi jedan od nekada najinteresantnijih festivala. To je moje skromno mišljenje, a primećujem da slično razmišljaju i prosečni gledaoci koji su pratili sve što se dešavalo u nekoliko sati na državnoj nam televiziji.

Crna Majo, pa što stvarno ne kupi tu pobedu preko tih železnica?

U finalu imamo 3 devojčice koje neartikulisano skakuću po sceni. Tri prelepe i harizmatične devojke sa fenomenalnim glasovnim mogućnostima koje su dobile pesmu koja je mnogo nivoa ispod svega što one znaju i mogu u svakom smislu. Scenski nastup koji košta koliko i fejk krpice nekih naših proslavljenih "zvezda". Tu je i Dušan Svilar sa sjajnim vokalnim sposobnostima i ne tako tragičnom pesmom ali pobogu... Ja obožavam numere sa etno elementima, ali samo se setimo pesama "Lane moje", "Molitva", "Oro", "Nije ljubav stvar" i svaka od pomenutih pesama je nenormalno dobra, ali dokle više?

Da ne zaboravim "najveću zvezdu" devedesetih godina (jedan od najprepoznatljivih vokala na ovim prostorima) Mariju Mihajlović, koja je ostala u senci svog glasa - što pesmom, što nastupom. Ne mogu da "preskočim" ni ženu (Sašku Janković) u koju sam se zaljubila nakon premoćnog, inovativnog i nenadjebivog nastupa u "Prvom glasu Srbije" i njenog izvođenja pesme "Đelem, Đelem", čija je nadljudska harizma ostala u senci bledjunjave pesme.

Neću nabrajati autore i izvođače koji nisu uspeli čak ni da prođu konkurs ovog festivala, a čije pesme sam imala prilike da čujem. Reći ću samo da su sigurno zaslužili da se predstave publici više od tri devojčice koje iskaču iz kutija (wtf?!), ali moram da primetim da je Srbija zaista jedna od zemalja sa nekim od najboljim, žargonski rečeno najjačim kompozitorima i pevačima, muzičarima i ono što smo gledali u subotu veče je bila sramota za sve gledaoce.

Jedva sam čekala da se vrati Beosong kao jedan zabavan i legitiman način da se izabere pesma za jedno simpatično evropsko takmičenje kao što je Eurosong, ali posle sinoćnje katastrofe iskreno bi mi bilo draže da neko od priznatih kompozitora, poputBregovića, radi pesme i bira izvođače. Ovako ne vredi.

Srbijo, prodaješ talente i pobede za sitne pare. I to je jedna sramota!

loading...
COMMENTS

QUICK REPLAY

 
loading...
LATEST

Molimo sačekajte. Sadržaj se učitava...

Molimo sačekajte. Sadržaj se učitava...

OPERA17 VIDEO PLAYER